Reklame

Fra underholdende informasjonsfilmer til svulstige profilfilmer; våre regissører dekker et bredt spekter av stil og tone og vi tilpasser produksjonen til idé og merkevare. Og budsjett.

Øynene på ballen - Dr. Oetker

Store sportsbegivenheter som fotball-EM har alltid hatt stor betydning for frossenpizza-markedet og Dr. Oetker. Spørsmålet var imidlertid hvordan Dr. Oetker, uten å være offisiell sponsor, kunne skape relevans og knytte seg til turneringen.

Blikkfang å spise mens man ser på fotball er vanlig, men noen matretter passer bedre til TV-titting enn andre. Hypotesen vår var at frossenpizza krever minimal oppmerksomhet, mens andre matretter kan være "blikkfang" og dermed forstyrre kampopplevelsen.

I fotball smaker øyeblikkene med taklinger, finter og mål best når de skjer i sanntid. Repriser gir aldri den samme følelsen. Derfor antok vi at pizza er den ultimate fotballmaten, men uten bevis var det kun en teori. Vi måtte derfor gjennomføre et forskningseksperiment for å teste dette.

Sammen med WAL og analyseselskapet Conversionista, tok vi i bruk tredjegenerasjons Pro-eyetracking-briller levert av Tobiii for en såkalt okulomotorisk analyse, også kalt visuell sporingsanalyse.

Circle Kebab - Circle K

Høsten 2024 lanserte Circle K sin nyhet, Circle Kebab, og vi fikk det spennende oppdraget å lage lanseringsfilmen som skulle vekke appetitten hos det norske publikum.

Sammen med ideskaper, Oslo Company, skapte vi en kort men energisk og leken film. Med en uformell og underholdende tone, ønsket vi at filmen skulle formidle følelsen av at Circle Kebab er perfekt for en rask, smakfull matopplevelse på farten.

Oppskriften på overskudd - Quality Hotel

Quality Hotel ønsket filmer som solgte inn deres konferanse konsept hvor hovedfokuset skulle være den gode maten de serverer sine konferansegjester.

Med Torny og Ingrid på laget fikk vi spikret konseptet “Oppskriften på overskudd”. Som skulle referere til både overskuddet maten gir gjestene samt forhåpentligvis overskudd til selskapet som booker konferansen.


Vi endte opp med å lage tre dokumentarisk matfilmer til frokost, lunsj og middag. Produksjonen ble gjennomført på Bamas storkjøkken samt på hotellet Quality Hotell Gardermoen.

Samsnakka - Av-og-til

I samarbeid med Atyp fikk vi foreldre og barn til å sette seg ned og snakke om alkohol. Forskning viser at i familier hvor de har klare regler for alkohol, drikker tenåringen mindre, og mer forsiktig. Likevel vet ikke 1 av 6 tenåringer om de får lov til å drikke alkohol av foreldrene sine eller ikke.

Filmene skapte mye engasjement på sosiale medier, med en høy klikkrate til kampanjens hjemmeside der foreldre og barn kunne ta Samsnakket testen.

Celsa - Statkraft

magga og anders

Vi fikk i oppdrag å produsere filmer som del av Statkrafts initiativ innen grønne energisamarbeid på verdensbasis. Et av våre filmprosjekter fant sted ved stålsmelteverket Celsa i Mo i Rana. Ved dette anlegget opereres smeltekjelene utelukkende ved hjelp av 100% fornybar energi fra Statkrafts vannkraftverk.

Manuset ble utarbeidet gjennom et tett samarbeid mellom oss, reklamebyrået Kitchen og kunden, hvor vi gikk noen ekstra runder for å sørge for at all informasjon ble fortalt korrekt og på en god måte. Opptakene ble gjennomført på en dag.

BUFDIR - NASAK

magga og anders

Bufdir (Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet) og NASAK (Nasjonalt samisk kompetansesenter) ønsket å bruke humor for å illustrere samers opplevelse av det offentlige systemet. Dette valgte vår regissør Eirik Skaufjord å løse med å benytte seg av stand- up komikere og skuespillere med god følelse for komisk timing og med røtter i den samiske kulturen.

God planlegging muliggjorde at vi kunne spille inn 5 forskjellige filmer på en opptaksdag. Prosjektet kombinerte dermed underholdning med pedagogikk, og bidro til å bygge broer mellom ulike perspektiver og forståelser, noe som er essensielt for en inkluderende og informert tilnærming til viktige samfunnsspørsmål.

Mercedes-Benz - Statkraft

magga og anders

Statkraft har vært en av våre største kunder de siste årene. I ett av oppdragene ønsket de å lage en informasjonsfilm om samarbeidet deres med Mercedes- Benz, der Statkraft leverer fornybar energi til Mercedes- Benz sine bilfabrikker, og hjelper fabrikkene med å holde nullutslippsmålene. Opptakene ble gjort på Mercedes- Benz bilfabrikk i Stuttgart og Statkrafts hovedkontor i Düsseldorf.

Vi utviklet manuset i samarbeid med Statkraft og Mercedes- Benz og dro ned til Tyskland med Magga på regi og Eivind Aurstad på foto.

Helt Grønn - Statkraft

magga og anders

Med serien Helt grønn for Statkraft, var bestillingen å lage filmer for et ungt publikum primært. Over fire filmer skulle ulike aspekter rundt fornybar energi utforskes, med utgangspunkt i at seerne ikke visste så mye om temaet. Profilen Markus Bailey skulle derfor speile seeren, og være helt grønn i sin jakt etter kunnskap om et mangefasettert og viktig tema.

Under utviklingen av konseptet landet vi på at stil og tone skulle være lett, uanstrengt og energisk i musikkvalg, programlederstil, klippestil og grafikk. Intervjuene skulle gjennomføres med engasjement og undring fra programleder og svarene fra fagfolkene skulle være presise og lettfattelige. Manusutviklingen var et samarbeid mellom Statkraft, reklamebyrået Kitchen og oss. Vi jobbet mye med å destillere ned essensen av innholdet og folkeliggjøre svarene ekspertene kom med.

Hele kampanjen kan du se her.

Tussa Kraft - DN

magga og anders

I denne Dagens Næringsliv-serien for regnskapsprogrammet Xledger fikk vi oppdrag å dokumentere driften og fortelle historien bak fire norskeide bedrifter.

Hos hjørnesteinsbedriften Tussa kraft i vakre Ørsta viste vi hvordan et lite kraftselskap på Vestlandet leverer strøm til 45 tusen husstander fra sentrale Volda til hytter på de fjerne Sunnmørsalpene.