
Underholdning
Fra reiser og opplevelser til kokkelering og humor; vi har gjort mang en produksjon med kjente og ukjente foran kamera og vet hvilke ingredienser som må til for å skape god dynamikk og severdig innhold.
Påskekrimlekene - NRK
En mystisk morder tvinger programleder Markus Neby til å arrangere Påskekrimlekene for å verne om den tradisjonelle påsken.
På et avsidesliggende høyfjellshotell i Telemark har Markus samlet et knippe kjendiser. Vinneren er den som klarer å avsløre identiteten til den hemmelige morderen, men først må det naturligvis gjennomføres noen konkurranser.
Programmet er en egenutviklet ide av Magga og Anders AS. Målet med serien var å skape et program som kunne engasjere hele familien fra det norske høyfjellet til de store byene.
24-stjerners julekalender - NRK
Markus har samlet 24 kjendiser for å konkurrere i julestriens største utfordringer, men hvem vil stå igjen som årets julestjerne?
24-stjerners julekalender er en original idé utviklet av Magga og Anders AS. Målet var å skape en morsom og engasjerende julekalender for hele familien, skreddersydd til NRKs behovsmelding. Gjennom kreative utfordringer og morsomme konkurranser ble 24 kjente personer satt på prøve, og til slutt stod én vinner igjen på julaften som årets julestjerne. Serien ble en suksess og ble Norges mest strømmede underholdningsprogram i 2022, med enorm respons både fra publikum og kritikerne.
I 2024 sendes den 3. sesongen av programmet på luften Programmet har blitt en fast juletradisjon i norske hjem og skapt engasjement over hele landet. Anders Bremnes, regissøren bak det hele, ble nominert til Gullrutens Fagpris i kategorien Beste regi, underholdning.
Magga og Anders AS er stolte av å kunne produsere en julekalender som samler folk foran skjermen hver eneste desember.
Hellstrøms - TV 2
8 episoder for TV 2.
I serien Hellstrøms tar mesterkokk Eyvind Hellstrøm med seg kjente gjester på en kulinarisk reise, der de jakter på de beste matopplevelsene for årets høytider.
Det ble blant annet juleribbe i København med Henrik Fladseth, fransk fugl og bobler med Linnéa Myhre, Boeuf bourguignon i Lyon med Ada Hegeberg, og en vakker tur til de franske alpene med Dag Otto Lauritzen. Serien tok også turen til Anne B. Ragdes skrivestue, til fjells med Anne Lindmo og Arne Brimi, og til vestlandet med artisten Myra, før det hele endte i Stockholm med Solveig Kloppen.
Hellstrøms ble et matprogram fylt med spennende smaker, lokal matglede og gode historier, som skulle inspirere det norske folk til å kunne tenke nytt når det kommer til høytiders tradisjonsmat.
Formatet er utviklet av Magga og Anders i samarbeid med Eyvind Hellstrøm for TV 2, og har som mål å vise hvordan matopplevelser kan være med på å skape magiske øyeblikk i høytiden.
Jakten på Øyamenyen - Coop Mega
Coop Mega er stolt sponsor med matservering på Øyafestivalen i Oslo, og engasjerte stjernekokk Jimmy Øyen fra restaurant Rest i Oslo for å utvikle menyen deres sammen med de som virkelig kan festival - artistene selv. Dette resulterte i Jakten på Øyamenyen, en serie filmer hvor Jimmy i hver episode tok med seg en Øya-artist til sitt hjemsted på jakt etter råvarer og inspirasjon til neste års Øya-meny. Fra torsketaco med Dagny i Tromsø, til selvplukket honning med Arif i Oslo.
Byrået WAL stod for ideen, og kontaktet Magga og Anders AS for å utvikle og produsere kampanjen. Øyapublikummet, som var målgruppen til kampanjen, var å anse som en kresen målgruppe. Det ble derfor stilt høye krav til filmatisk utforming, samt at filmene skulle fremstå både autentisk og underholdende. Vi sørget for en fast filmfotograf gjennom alle episodene, som stod for den visuelle gjennomføringen i samråd med vår regissør og produsent (Anders Bremnes og Magnus Liestøl). Dette sørget for at det store spennet i locations, stemninger og personer hadde en gjennomgående filmatisk rød tråd. Filmene fikk også spesialkomponert musikk.
De fem episodene ble samlet på en egen kampanjeside hos Coop Mega. I tillegg ble både fulle episoder på 4-5 minutter, samt et stort antall kortere versjoneringer, spredd på YouTube, Instagram og Snapchat. Kampanjen nådde et bredt publikum, fikk massiv organisk spredning, og hjalp Coop Mega med en økning i salget på hele 236 prosent på festivalen. Serien har vunnet flere priser.
DM-Mesterskapet - Bring
DM, eller digital markedføring er den fysiske reklamen vi får i postkassen. Den kan for noen være lett å glemme nå som digital markedsføring på sosiale medier får så mye oppmerksomhet. Dette ønsket Bring å gjøre noe med.
I DM-mesterskapet møtes fire team fra både reklame- og mediebransjen til DM-dyst. Gjennom fire episoder må deltakerene kjempe seg gjennom harde konkurranser der målet er å vise hvem som kan mest om direkte markedsføring.
I samarbeid med Pol og Bring har Magga og Anders produsert denne gøyale serien ikke bare en gang med i hele to sesonger. Serien blir publisert på Kreativt forum og på Brings egne nettsider. Det er viktig å ikke glemme viktigheten av DM og at man skal ha det gøy når man lager reklame. Dette er noe av det fremste mantraet til DM- mesterskapet.